Quote (ВолодАр)
Прошу вибаченя у топікстартера, але "влізу в тему" з запитанням також про гальмівну систему( по крайній мірі мені так видається). Часом(не завжди, закономіреності не виявив) при гальмуванні складається враження( на рівні вестибулярного апарату) що авто навпаки тимчасово різко прискорюється і через долі секунди починає сповільнюватися. В цей час "одне всім відоме місце" пробує робити "жим-жим" biggrin ( реально "стрёмно"). Що це, "глюк" вестибулярного апарату?
ВолодАр, Це не глюк, це факт кінематики. І якщо цей факт, в тебе починає складати враження на рівні вестибулярного апарату - то може, що вже трохи починає підгулювати амортизація коліс...
Трохи спробую розібрати процес різкого гальмування по етапах:
1. Удар по гальмам - центр тяжіння зміщується уперед і починає підвантажувати передні колеса... Росте інерційна маса колеса - виникає ефект прискорення, на фоні невеликого запізнення передачі гальмівного зусилля на гальмівний диск (ціла купа причин - трохи далі). Інерційний ефект з завантаження передніх коліс, приблизно такий-же як на дитячій гойдалці...
2. Якщо амортизатори/пружини/салентблоки вже мають деяке напрацьовування - то ефект підвантажування передніх коліс значно сильніший. А якщо знос вже близький до критичного, то замість амортизації отримаєш у наступну - відбій...
3. Разом з відбоєм підвіски - інерційна маса передніх коліс - різко знижується, а гальмівна система в цей момент вже встигає припрацювати гальмівні колодки до дисків.
4. Інерція авто ще не погашена, а вже маємо блокування коліс і починає торохкотіти АБС!!!!!!!
5. Маємо переляк у п'ятій точці - і ще більше виламуємо педаль гальм... Що заважає гальмівній системі працювати штатно:
1. Погіршення якості гальмівної рідини, проблеми гідравліки гальмівної системи.
2. Суха змазка з залишків пилу та абразиву з колодок на поверхні гальмівного диска.
3. Плями цементування на гальмівних дисках, внаслідок припікання абразивного матеріалу колодок.
4. Нерівномірне спікання колодок
5. Підклинювання гальмівних циліндрів та гальмівних колодок.
6. Підклинювання направляючих супортів
7. Погана амортизація коліс (про що йшлося вище)
8. Зношений протектор коліс
9. Значно завищена вага коліс, та/або інерційна маса коліс. Зміщення центру ваги коліс - к краю із-за великого розміру диска, та малої висоти гуми. Зміщення центру ваги коліс назовні відносно кузова із-за малого виліту (ЕТ)
10. Перевантаження авто, разом зі зміщенням вгору центру ваги авто (результати збільшення кліренсу - більш висока гума, значно більш жорсткі та високі пружини, проставки...)
11. І мабуть щось іще... чого не знаю, або забув
ага, ще можна дописати розвал/сходження, та розбалансування коліс...